دستگاه تصفیه هوا

کاربرد دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا

کاربرد دستگاه تصفیه هوا

ویژگی های دستگاه تصفیه هوا

دستگاه های تصفیه هوا برای حذف آلودگی هوای داخل ساختمان طراحی شده اند که می تواند از ذرات ریز موجود در هوا تشکیل شده باشد. کنت مندز، رئیس بنیاد غیرانتفاعی آسم و آلرژی آمریکا، توضیح داد که آلودگی هوای داخل خانه عمدتاً ناشی از پخت و پز، گازهای گلخانه‌ای خودرو، گرد و غبار و آتش‌سوزی است و می‌تواند ریه‌ها را تحریک کند یا واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. و به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، هوای داخل خانه های ما می تواند بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد.

مندز خاطرنشان کرد: ما هر روز حدود 20000 نفس می کشیم و 90 درصد از زمان خود را در داخل خانه می گذرانیم. و با این همه زمان تازه‌ای که در خانه سپری می‌کنید، کاهش قرار گرفتن در معرض ذراتی که می‌توانند باعث ایجاد مواردی مانند آلرژی و علائم آسم شوند، مهم است. او افزود: «اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آلودگی بیرونی بالایی دارد، مانند یک کلان شهر، نظارت بر کیفیت هوای خانه‌تان ضروری است.

دستگاه های تصفیه هوا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمی کنند. اگرچه CDC گزارش می دهد که ویروس کرونا در درجه اول از طریق تماس شخص به فرد یا تماس با سطوح و اشیاء آلوده منتقل می شود ، اما بیش از 200 دانشمند از سازمان بهداشت جهانی و سایر گروه ها خواسته اند که انتشار ویروس را از طریق هوا تایید کنند. هنوز درک این نکته مهم است که صرفاً فیلتر کردن ذرات معلق در هوا با توجه به اندازه کوچک ذرات ویروس کرونا به توقف گسترش ویروس کمک نمی کند. او افزود که اندازه متوسط یک ذره ویروس کرونا کمتر از حد مجاز 0.3 میکرون برای فیلترهای HEPA است.

بنابراین حتی اگر این میکروب‌ها وارد دستگاه تصفیه شوند، ممکن است از فیلتر کردن فرار کنند. «داده‌های تاکنون نشان می‌دهد که بعید است که دستگاه‌های تصفیه هوا به مقابله با کرونا کمک کنند. در نهایت ، تصمیم برای خرید دستگاه تصفیه هوا ضدعفونی کننده یک تصمیم شخصی است.

https://www.reddit.com/user/airpurifer

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد